Church, city, and labyrinth in Brontë, Dickens, Hardy, and Butor
著者
書誌事項
Church, city, and labyrinth in Brontë, Dickens, Hardy, and Butor
(American university studies, ser. 3 . Comparative literature ; v. 50)
Peter Lang, c1993
大学図書館所蔵 全24件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical notes, and bibliographies of works cited and works consulted (p. [139]-147)
内容説明・目次
内容説明
Historically city and church have a common origin in the mythic labyrinth - tortuous, walled passageways enclosing a space considered sacred to the demigod. Gradually both concept and fact changed. By the end of the nineteenth century the city is perceived as a labyrinth, but labyrinth as a place of confusion and chaos instead of order. Man, the builder of cities to transcend the profane, becomes man, the demon who is trapped in his own creation. Bronte, Dickens, and Hardy, whose novels span the nineteenth century, and Butor, who presents a culminating expression of the theme on the twentieth century, portray the changing relationship of church and city.
「Nielsen BookData」 より