Sam Shepard on the German stage : critics, politics, myths
著者
書誌事項
Sam Shepard on the German stage : critics, politics, myths
(American university studies, Series III,
P. Lang, c1993
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [207]-217) and index
内容説明・目次
内容説明
Sam Shepard, the noted contemporary playwright and movie star, creates his own version of the American myth in a super-realistic, avant-garde world of cowboys, gangsters, artists and rock stars. Thirteen of Shepard's plays have appeared in Germany, Switzerland and Austria. To understand Shepard's reception, Carol Benet probes many neglected areas concerning the German language productions. She examines the roles of the translator, talent scout, agent, publisher, theater staff, critic, local government and even the program book in the reception of a foreign playwright. The answers elucidate a more fundamental question: How is the canon of dramatic literature established?
目次
Contents: In Sam Shepard: A German Reception, Carol Benet discusses the history, language, programbooks, publicity, politics and myth of Shepard's plays on the German language stage from 1968-84.
「Nielsen BookData」 より