The colors of the Aeneid
著者
書誌事項
The colors of the Aeneid
(American university studies, ser. 17 ; Classical languages and literature ; v. 12)
P. Lang, c1992
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [267]-291) and index
内容説明・目次
内容説明
In composing his masterpiece, the Aeneid, Vergil used colors as none of his predecessors had done. In place of the largely formulaic and functional employment of color, Vergil wove a complex network of chromatic allusions, linking episode to episode, developing a set of color themes or chords which strongly influence the reader's response to key passages in the epic. This study further argues that Vergil anticipated a favorite device of modern film makers by shooting certain sections of the poem in color and others in black and white. Long appreciated for its intellectual and ethical dimensions, the Aeneid must also be seen as a masterful appeal to the senses.
目次
Contents: Color in Classical Literature - Color in the Aeneid - Vergil as Colorist.
「Nielsen BookData」 より