Planning and managing learning tasks and activities
著者
書誌事項
Planning and managing learning tasks and activities
(Advances in research on teaching : a research annual / editor, Jere Brophy, v. 3(1992))
JAI Press, 1992
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes references
内容説明・目次
内容説明
The third volume in the series, "Advances in Research and Teaching", which aims to document advances in the understanding of topics, and then to stimulate further work. Contents include: planning and managing learning activities; problem-solving in maths; school literacy; and elementary art.
目次
- Planning and managing learning activities - basic principles, Jere Brophy and Janet Alleman
- analysis of the activities in a social studies curriculum, Janet Alleman and Jere Brophy
- the task and the teacher - enhancing student thoughtfulness in science, Phyllis C. Blumenfeld
- investigating work groups to promote problem solving in mathematics, Thomas L. Good et al
- thinking and authority in elementary-school mathematics tasks, Ralph T. Putnam
- the tasks of school literacy - trends and issues, Elfrieda H. Hiebert and Charles W. Fisher
- designing worthwhile activities in elementary art, Wanda T. May
- conclusion - comments on an emerging field, Jere Brophy.
「Nielsen BookData」 より