Mass culture in the Age of Enlightenment : the blindman's ballads of eighteenth-century Spain
著者
書誌事項
Mass culture in the Age of Enlightenment : the blindman's ballads of eighteenth-century Spain
(American university studies, Series II,
P. Lang, c1991
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [249]-265) and index
内容説明・目次
内容説明
This study of the blindman's ballads (romances de ciego) of the eighteenth century introduces the reader to one of the most important, and most popular, mass culture genres produced in Spain. Madeline Sutherland explains how these ballads were produced and distributed, tracing the texts from author, to printer, to peddlar, to reader. She describes the blindman's ballad as a literary genre, showing its major defining characteristics. Finally, she discusses the influence of other genres - earlier printed ballads, as well as the novels, comedias, and autos sacramentales of the seventeenth century - on the development of the blindman's ballad, and shows the complex relationship that existed between high culture and mass culture in eighteenth-century Spain.
目次
Contents: Description of blindman's ballad as a literary genre - Production and distribution of blindman's ballads - Censorship and regulation of printing - Relationship of blindman's ballads to other genres - Mass culture vs. high culture.
「Nielsen BookData」 より