Education and identity
著者
書誌事項
Education and identity
(The Jossey-Bass higher and adult education series)
Jossey-Bass, c1993
2nd ed
大学図書館所蔵 全23件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 487-522) and indexes
内容説明・目次
内容説明
Arthur Chickering and Linda Reisser have produced an intelligent and penetrating scholarly work that is a worthy sequel to its distinguished predecessor. If the history of Education and Identity is any indication, this second edition will take its place among the classics in higher education literature.
?Ernest T. Pascarella, professor of educational psychology, the University of Illinois, Chicago
This completely revised and updated edition of Chickering's classic work presents new findings from the last twenty-five years and describes policies and practices in higher education that will foster the broad-based development of human talent essential to our society in the 21st century.
目次
A Current Theoretical Context for Student Development.
THE SEVEN VECTORS: AN OVERVIEW.
Developing Competence.
Managing Emotions.
Through Autonomy Toward InterdepAndence.
Developing Mature Interpersonal Relationships.
Establishing Identity.
Developing Purpose.
Developing Integrity.
KEY INFLUENCES ON STUDENT DEVELOPMENT.
Clear and Consistent Institutional Objectives.
Institutional Size.
Student-Faculty Relationships.
Curriculum.
Teaching.
Friendships and Students Communities.
Student Development Programs and Services.
Creating Educationally Powerful Environments.
「Nielsen BookData」 より