Railway posters, 1923-1947 : from the collection of the National Railway Museum, York
著者
書誌事項
Railway posters, 1923-1947 : from the collection of the National Railway Museum, York
Laurance King, 1992
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
Between 1923 and 1947 the railway poster in Britain was in its heyday. These were the years of the so-called "Big Four" companies: The Great Western Railway, Southern Railway, London Midland and Scottish Railway, and London and North Eastern Railway. In the competition for passengers, each of the companies developed its own distinctive style of poster advertising. Some of the finest poster artists of the time were commissioned - including Cassandre, Edward McKnight Kauffer, Fred Taylor and Tom Purvis - and new standards were set for railway art. The subjects of the posters ranged from the resorts and towns covered by each company's network, top trains and the wider interests of the railway; from beautiful landscapes, sunny beaches and bathing belles, to ships, hotels and streamlined expresses. This book contains over 200 of the most striking and innovative designs of the period. An illustrated introduction, extended captions and biographies of the artists provide a comprehensive analysis of the classic era of the railway poster.
「Nielsen BookData」 より