W.A. Mozart, La clemenza di Tito
著者
書誌事項
W.A. Mozart, La clemenza di Tito
(Cambridge opera handbooks)
Cambridge University Press, 1991
- : hardback
並立書誌 全1件
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 170-174) and index
Discography: p. 175-176
内容説明・目次
内容説明
This is the first book to be devoted to Mozart's opera, La clemenza di Tito. Rice considers the opera from a variety of historical and critical viewpoints. Tito is a political opera. The author examines its origins in the politically unstable Habsburg Empire of 1791, interpreting it as a response to revolutionary threats both inside and outside the empire. Tito is also a literary opera: much of its dramatic power lies in its libretto. Rice analyses Metastasio's libretto and the revised version that Mozart set. The volume explores aspects of Mozart's compositional process, the premiere in Prague, and subsequent critical reception through the nineteenth and twentieth centuries. In a concluding chapter, Rice reviews recent performances as well as scholarly research that sheds light on the interpretation of the opera. The volume, which contains illustrations of recent productions, a discography, and a bibliography, will be of interest to students, scholars and opera-goers.
目次
- List of illustrations
- General preface
- Acknowledgments
- 1. A coronation opera for the German Titus
- 2. Metastasio the romantic
- 3. Mazzola and his revision
- 4. Composition and first performance
- 5. Synopsis and commentary
- 6. Tito in performance, 1791-1850
- 7. The Romantic critical tradition
- 8. Performance and critical re-evaluation since 1949
- Notes
- Bibliography
- Discography
- Index.
「Nielsen BookData」 より