Keats, narrative, and audience : the posthumous life of writing
著者
書誌事項
Keats, narrative, and audience : the posthumous life of writing
(Cambridge studies in romanticism, 6)
Cambridge University Press, 1994
- : pbk
並立書誌 全1件
大学図書館所蔵 全50件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 231-249
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Andrew Bennett's original study of Keats focuses on questions of narrative and audience as a means to offer new readings of the major poems. It discusses ways in which reading is 'figured' in Keats's poetry, and suggests that such 'figures of reading' have themselves determined certain modes of response to Keats's texts. Together with important new readings of Keats's poetry, the study presents a significant rethinking of the relationship between Romantic poetry and its audience. Developing recent discussions in literary theory concerning narrative, readers and reading, the nature of the audience for poetry, and the Romantic 'invention' of posterity, Bennett elaborates a sophisticated and historically specific reconceptualization of Romantic writing.
目次
- Acknowledgements
- List of abbreviations
- Introduction: figures of reading
- 1. Narrative and audience in Romantic poetics
- 2. Keats's letters
- 3. The early verse and Endymion
- 4. 'Isabella'
- 5. 'The Eve of St Agnes'
- 6. 'La Belle Dame sans Merci'
- 7. The spring odes
- 8. The 'Hyperion' poems
- 9. 'To Autumn'
- Epilogue: allegories of Reading ('Lamia')
- Notes
- Bibliography, Index.
「Nielsen BookData」 より