Thomas Cook : 150 years of popular tourism
著者
書誌事項
Thomas Cook : 150 years of popular tourism
Secker & Warburg, 1991
大学図書館所蔵 全9件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [357]-358) and index
内容説明・目次
内容説明
This book is published to coincide with the 150th anniversary of Thomas Cook and draws on a range of original material to provide an in-depth account of the founders of popular tourism, Thomas Cook and his son John, and of the firm they created. In 1841 Thomas Cook invented modern tourism as a means of emancipation for working people and in this respect the book is part social history, as well as being the story of an entrepreneurial family. The book tells how John Cook took a less philanthropic view of the business than did his father and of their struggle which came to a climax in the 1870s. The book also tells of the setbacks that have beset the company in the 20th century, but despite which it remains the largest travel organization in the world.
「Nielsen BookData」 より