Microeconomics
著者
書誌事項
Microeconomics
Macmillan College Pub , Maxwell Macmillan Canada , Maxwell Macmillan International, c1994
3rd ed
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes index
内容説明・目次
内容説明
For principles of Microeconomics courses.
Microeconomics presents, in expanded form, the "micro" chapters from the seventh edition of The Economic Way of Thinking. Like Professor Heyne's other books, Microeconomics is based on the philosophy that the study of economics is best served by showing students how it is directly relevant to their own lives. The text addresses all concepts systematically and consistently, proceeding from a real-life problem to economic theory. Including a wealth of examples, Microeconomics covers all the standard microeconomic principles in a way that makes them realistic and accessible.
目次
1. The Economic Way of Thinking.
2. Substitutes Everywhere: The Concept of Demand.
3. Opportunity Cost and the Supply of Goods.
4. Supply and Demand: A Process of Coordination.
5. Marginal Values and Economic Decisions.
6. Efficiency, Exchange. and Comparative Advantage.
7. Information, Middlemen, and Speculators.
8. Price Setting and the Question of Monopoly.
9. Price Searching.
10. Competition and Government Policy.
11. Profit.
12. The Distribution of Income.
13. Externalities and Conflicting Rights.
14. The Limitations of Economics.
「Nielsen BookData」 より