Perspectives on pedagogical grammar
著者
書誌事項
Perspectives on pedagogical grammar
(The Cambridge applied linguistics series / series editors, Michael H. Long and Jack C. Richards)
Cambridge University Press, 1994
- : hc
- : pbk
並立書誌 全1件
大学図書館所蔵 全135件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This volume includes articles on theory and research in pedagogical grammar written by authorities from around the world. In the paperback edition, Professor Odlin brings together eleven authorities from various parts of the world to update current theory and research in pedagogical grammar. The first section addresses grammatical analysis, covering Chomskyan Universal Grammar and a number of alternative models. The second section shows how lexicon and discourse rules interact with and influence the grammatical system. A final section deals directly with applications, outlining effective methods of teaching grammar in different areas of the language curriculum.
目次
- 1. Introduction
- Part I: What sort of Grammar?
- 2. Universal Grammar and the learning and the teaching of second languages Vivian Cook
- 3. Non-transformational theories of grammar: Implications for langauge teaching Philip Hubbard
- 4. Rules and pedagogical grammar Paul Westney
- Part II: Grammar, Lexicon and Discourse
- 5. Words and their properties
- Arguments for a lexical approach to pedagogical grammar David Little
- 6. Grammatical consciousness-raising and learnability Virginia Yip
- 7. Functional grammars, pedagogical grammars, and communicative language teaching Russell S. Tomlin
- 8. Learning to function with the other tongue: A systematic functional perspective on second langauge teaching Ruqaiya Hasan and Gillian Perret
- Part III. Putting Grammar to Work
- 9. The effect of systematic instruction in learning the English article system Peter Master
- 10. Linguistic theory and Pedagogical practice David Nunan
- 11. The Introspective Hierarchy: A comparison of the linguists,teachers and learners Terence Odlin
- 12. From printout to handout: Grammar and vocabulary teaching in the context of data-driven learning Tim Johns
- 13. Conclusion, Glossary, Index.
「Nielsen BookData」 より