Perceptions of teaching : primary school teachers in England and France
著者
書誌事項
Perceptions of teaching : primary school teachers in England and France
(Cassell education series)
Cassell, 1993
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 142-146
Includes indexes
内容説明・目次
内容説明
This study is based on comparisions between primary schools in France and England. Using detailed interviews with teachers in both countries, it demonstrates different approaches on curriculum content, teaching and school organization, and highlights the fundamental differences in the education.
目次
- Part 1 The background: teaching and society
- a historical overview of primary schools in France and England
- primary schools in England and France today
- the design of the study. Part 2 Teachers and their work environment: personal and professional characteristics
- the working environment
- social and professional relations. Part 3 How teachers see their role: the meaning of professionalism
- the goals of teaching
- influences and constraints on practice
- a network of obligations.
「Nielsen BookData」 より