Beyond the dream : meaningful program evaluation and assessment to achieve equal opportunity at predominantly white universities
著者
書誌事項
Beyond the dream : meaningful program evaluation and assessment to achieve equal opportunity at predominantly white universities
(Advances in program evaluation : a research annual, v. 2)
JAI Press, c1994
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
目次
- The conflict over equal opportunity in higher education: a framework for post-secondary evaluation, Laurence Parker, Frank Margonis
- Campus and classroom: the experiences of minority students in predominantly white universities, Karen D. Arnold, Patricia B. Murphy
- Assessing a summer research programs impact on African American students attitudes towards research and perceptions of faculty preceptors, Byron K. Hargrove, Henry T. Frierson, Jr
- Assessing perceptions and experiences of African American Faculty of traditionally white institutions, Joseph H. Silver, Sr
- Mexican American and American Indian student satisfaction with their doctoral programs, Madeline J. Williamson, Robert H. Fenske
- Trio programs: a proposal for accrediting programs designed to increase under-represented groups in higher education, Alfonzo Thurman, Jacqueline Hughes
- The dream denied? evaluating the impact of student financial aid on low income/minority students, Robert H. Fenske, Brian D. Gregory
- Innovative assessment strategies to enhance learning and instruction for African American undergraduates, Stafford Hood, Henry T. Frierson, Jr
- Assessing minority applicants for graduate school admission: are current procedures appropriate to ensure equal opportunity? Jacqueline Looney
- Assessing cooperative learning outcomes in mathematics at the early postsecondary level: implications for minority students, Karen S. Norwood.
「Nielsen BookData」 より