Dimensions of creativity
著者
書誌事項
Dimensions of creativity
MIT Press, 1994
大学図書館所蔵 全45件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"A Bradford book"
Includes bibliographies and index
内容説明・目次
内容説明
These articles draw on a range of disciplines - from the history and sociology of science, psychology, philosophy and artificial intelligence - to ask how creative ideas arise, and whether creativity can be objectively defined and measured. Margaret Boden and her colleagues Simon Schaffer, Gerd Gigerenzer, David N. Perkins, Howard Gardner, Colin Martindale and Hans J. Eysenck demonstrate that creativity requires not only challenging new ideas but their acceptance by some relevant social group. Although some new ideas can arise as novel associations, others are generated by exploiting structural features of an existing conceptual space. Strong motivations often drive the creators and those who evaluate and perpetuate their work. The seven essays, although different, are complementary. The book can serve as an up-to-date introduction to the study of creativity in various disciplines. The many references provide a way into the relevant literature.
目次
- Introduction, Margaret A. Boden
- Making Up Discovery, Simon Schaffer
- Where Do New Ideas Come From? Or, How Psychological Measurement Creates Psychological Theory, Gerd Gigerenzer
- What Is Creativity?, Margaret A. Boden
- Creativity - Beyond the Darwinian Paradigm, David N. Perkins
- The Creators' Patterns, Howard Gardner
- How Can We Measure a Society's Creativity?, Colin Martindale
- The Measurement of Creativity, Hans J. Eysenck.
「Nielsen BookData」 より