Fundamental issues in strategy : a research agenda
著者
書誌事項
Fundamental issues in strategy : a research agenda
Harvard Business School Press, c1994
大学図書館所蔵 全64件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 577-614
Includes index
内容説明・目次
内容説明
"Fundamental Issues in Strategy" is the product of a conference jointly sponsored by the Alfred P. Sloan Foundation and the Strategic Management Society in November 1990. This conference brought together important and influential thinkers in the field of strategy, as well as scholars from the fields of economics, organizational sociology, and political science, to address the following fundamental questions: How do firms behave? Why do firms differ? What are the functions of the headquarters unit in a multibusiness firm? What determines the international success or failure of firms? The book includes contributions from Alfred Chandler, Michael Porter, Oliver Williamson, and C.K. Prahalad. It represents a coherent statement of the status and future of the field of strategic management, re-examining the theoretical roots of strategic issues in order to set a new research agenda and advance the state of the field. It is also available in paperback (ISBN 0875846459).
「Nielsen BookData」 より