Development education : global perspectives in the curriculum
著者
書誌事項
Development education : global perspectives in the curriculum
(Cassell Council of Europe series)
Cassell, c1994
- : pbk
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Schools face the challenge of introducing global and international perspectives into the curriculum, particularly within the context of a multicultural Europe. This book examines school policies and initiatives in this area, focusing on human rights and presenting a range of case studies.
目次
- Part 1: the changing context of development education
- development education and human rights education
- education development in a pluralist society
- introducing development education in schools. Part 2: designing a global curriculum
- geography and development education
- development education and the teaching of modern languages
- watching the world - curriculum strategies for teaching about the media
- managing whole school change. Part 3: case studies in development education
- environment and development - cross-curricular project in a Swedish school
- peace education in the Danish Gymnasium School
- "Pied Crow" magazine in Kenya - a development education spice
- what is the value of a study visit for inservice education?
- development education in France - the role of UNESCO clubs
- two approaches to development education in Finland.
「Nielsen BookData」 より