Assessment of cognitive processes : the PASS theory of intelligence
著者
書誌事項
Assessment of cognitive processes : the PASS theory of intelligence
Allyn and Bacon, c1994
大学図書館所蔵 全15件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"A Longwood professional book"--Cover
Includes bibliographical references (p. 205-222) and indexes
内容説明・目次
内容説明
In recent times, the concept of intelligence has undergone drastic changes and, in some cases, the term "intelligence" has been avoided. This book is an attempt to clarify the concept of intelligence. The theory that forms the basis for this book is referred to as PASS. It stands for Planning, Attention, Simultaneous, and Successive processes. These processes form a complex and interdependent system which 1) helps us understand the nature of individual differences, 2) provides a framework within which to conceptualize assessment, and 3) leads directly to theory-based mediation. After presenting the PASS theory and the body of literature that supports it, the authors describe measures employed in assessment and remediation.
目次
Preface.
I. RESTRUCTURING INTELLIGENCE.
1. The Cognitive Approach to Intellectual Assessment.
2. Conceptualization and Measurement of Intelligence: A Cognitive Processing Model.
II. PROCESSES OF COGNITION.
3. Attention.
4. The Coding of Information.
5. Planning.
III. MECHANISMS OF MEASUREMENT.
6. Operationalization of PASS.
7. PASS and Current IQ Tests.
IV. DISCOVERY AND AMELIORATION OF DEFICITS.
8. Exceptional Children.
9. From Assessment to Remediation.
10. PASS Remedial Program: PREP.
11. The Raft.
References and Index.
「Nielsen BookData」 より