Zenkōji and its icon : a study in medieval Japanese religious art
著者
書誌事項
Zenkōji and its icon : a study in medieval Japanese religious art
Princeton University Press, c1994
大学図書館所蔵 全33件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [247]-259
Includes index
内容説明・目次
内容説明
One of the most significant traditions of image-making in medieval Japanese Buddhist art is based on a large group of gilt-bronze icons representing the Buddha Amida and his two attendant Bodhisattvas. The prototype, a secret image enshrined at Zenkoji in Nagano Prefecture, served as the basis both for numerous replications found in temples throughout Japan and for a highly developed cult that promised believers various rewards, including release from the terrors of hell and ultimate salvation in the western paradise of Amida. Donald McCallum takes a broad, multidisciplinary approach to relating this icon tradition to broader currents in Japanese political, social and religious history. Rather than reifying the icons as objects of art designed for aesthetic contemplation, the book focuses on the real issues that motivated their production. McCallum devotes particular attention to examining how worshipers conceived of the Zenkoji icon, which was believed by many to be actually alive.
「Nielsen BookData」 より