Planning responsibly for adult education : a guide to negotiating power and interests
著者
書誌事項
Planning responsibly for adult education : a guide to negotiating power and interests
(The Jossey-Bass higher and adult education series)
Jossey-Bass Publishers, c1994
1st ed
大学図書館所蔵 全15件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 193-201) and index
内容説明・目次
内容説明
People, politics, and variable funding all contribute to the complexity of the program planning process for continuing education. In this book, Cervero and Wilson articulate a theory of program planning as a social - rather than scientific - process. In so doing, they open up dialogue in an area where debate is badly needed. 'Must reading for practitioners and professors of adult and continuing education.' Von Pittman, associate dean, Division of Continuing Education, University of Iowa
目次
UNDERSTANDING THE PRACTICE OF PROGRAM PLANNING. 1. Practical and Political Dimensions of Planning. 2. Planning as a Process of Negotiating Interests. NEGOTIATING INTERESTS IN PLANNING PRACTICE: THREE CASES. 3. Fixing an Organization Through Management Education. 4. Updating Practitioners in University Continuing Education. 5. Promoting Social Change in Community--Based Education. GUIDELINES FOR RESPONSIBLE PLANNING. 6. To Plan Responsibly, Be Political. 7. Represent Interests Democratically. 8. Develop Skills and Knowledge to Negotiate Responsibly. 9. Understand Planning as a Social Practice.
「Nielsen BookData」 より