Foundations of early childhood education : teaching three-, four-, and five-year-old children
著者
書誌事項
Foundations of early childhood education : teaching three-, four-, and five-year-old children
Ally and Bacon, c1991
2nd ed
並立書誌 全1件
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This introduction to early childhood education focuses on three-, four- and five-year olds in preschools, nursery schools, day care centres and kindergartens, drawing together explanations of the traditions, practices and developmental theories that govern society's dealings with young children. The book also offers coverage of curriculum planning, ideas for teaching and stimulating young children, information on educational assessment practitioners, literacy, the teaching of at-risk and handicapped children and on how to extend teaching professionalism beyond the classroom.
目次
- Introduction
- historical traditions
- early childhood institutions and programs
- becoming an early childhood practitioner
- the child in the early childhood program
- planning and organizing the physical environment
- planning and organizing the social environment
- working with parents
- evaluation in early childhood programs
- play in early childhood education
- creative activities
- language and literacy
- cognitively oriented learning - science and mathematics
- social-personal learning - the social studies and beyond
- toward professionalism
- index.
「Nielsen BookData」 より