The Immaculate Conception in Spanish art
著者
書誌事項
The Immaculate Conception in Spanish art
Cambridge University Press, 1994
- : hardback
大学図書館所蔵 全9件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 167-174
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This book documents the formulation of a definitive iconographic form for one of the most important doctrines of the Catholic Church. From the late Middle Ages, the Immaculate Conception inspired fierce debate among, primarily, Franciscans and Dominicans, with Spanish theologians playing a major role in this controversy. Suzanne Stratton fully documents the historical background to these debates and also provides a summary of the importance of the Immaculate Conception to the Spanish Kings, for whom it served as a personal devotion and, by the seventeenth century, became a matter of considerable political importance. This study reveals that the cult of the Immaculate Conception received its impetus from the royal court and that its numerous manifestations by such masterful artists as Velazquez, Zurburan, and Murillo were in the service of propagandising the devotion.
目次
- List of illustrations
- Acknowledgements
- 1. The Immaculate Conception through the fifteenth century
- 2. The Immaculate Conception in the sixteenth century
- 3. The Immaculate Conception during the reign of Philip III
- 4. The Immaculate Conception during the reign of Philip IV
- 5. The stellarium: an Immaculist devotion and its reflections in Spanish art
- Epilogue
- Index.
「Nielsen BookData」 より