The Meaning of infant teachers' work
著者
書誌事項
The Meaning of infant teachers' work
(Teaching as work project)
Routledge, 1994
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Simultaneously published in the USA and Canada
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Teachers of the youngest children at school were the first to bear the brunt of the policies to change the curriculum after the 1988 Education Act. What did the changes mean to them? How did they perceive their impact upon their work, on standards in the curriculum, on assessment and testing, and on their relationships with pupils and colleagues? How did they cope with stress, long working hours, intrusions into their home lives, and with change imposed from outside?
The authors capture in detail the views of thirty infant teachers and compare their subjective perceptions, dominated by a sense of massive change, with the objective record of both continuities and changes in their work.
「Nielsen BookData」 より