Damned for despair El Condenado por desconfiado
著者
書誌事項
Damned for despair = El Condenado por desconfiado
(Hispanic classics, Golden-Age drama)
Aris & Phillips, c1986
- pbk.
- 統一タイトル
-
Condenado por desconfiado
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Distributor from label on verso of t.p
Bibliography: p. xi-xvii
内容説明・目次
内容説明
Fray Gabriel TUllez, who wrote under the pen-name of Tirso de Molina, is the third great dramatist (with Lope de Vega and Calder3/4n) of the 17th century Spanish theatre. If Lope heads all the rest for sheer inventive vitality and Calder3/4n for well-wrought poetic and intellectual substance, Tirso is supreme as a creator of character. Best known for his Trickster of Seville, the original Don Juan play, he produced others no less remarkable, of which Damned for Despair is one of the greatest. Paulo, the hermit whose obsession with his own salvation drives him to rebel against God, and Enrico, the Neapolitan gangster, drawn to repentance in spite of himself, are creations just as memorable as Don Juan Tenorio. Their strangely linked destinies make for a spiritual and psychological drama of extraordinary intensity and continuing relevance.
目次
Preface
Abbreviations
Bibliography
Introduction
i. El condenado por desconfiado and its author
ii. Dating, sources, doctrine
iii. The making of El condenado: Themes, forms and characters
iv. The poetry of El codenado por desconfiado the translation
Notes to the introduction
The play and commentary
introductory note
Act one Jornada primera
Act two Jornada segunda
Act three Jornada tercera
「Nielsen BookData」 より