The other American drama
著者
書誌事項
The other American drama
(Cambridge studies in American theatre and drama)
Cambridge University Press, 1994
- : hc
大学図書館所蔵 全30件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 206-211) and index
内容説明・目次
内容説明
In The Other American Drama, Marc Robinson presents an alternative to the received history of modern American drama. Rather than beginning with O'Neill, the conventionally acknowledged father of American theatre, Robinson opens this collection with a long essay on the prolific but neglected theatrical career of O'Neill's contemporary, Gertrude Stein. Subsequent essays rethink familiar figures such as Tennessee Williams and Sam Shepard, and make the case for undervalued writers such as Maria Irene Fornes, Adrienne Kennedy and Richard Foreman. Robinson explores the new directions seen in the work of several younger playwrights, and demonstrates how these writers upset assumptions about narrative and psychology, recharging aspects of performance often taken for granted - speech, movement, and space. Together these essays describe the evolution of a truly innovative American drama.
目次
- Introduction
- Gertrude Stein, Tennesse Williams, Sam Shepard, Maria Irene Fornes, Adrienne Kennedy, Richard Foreman
- Afterword: New directions.
「Nielsen BookData」 より