Consumer involvement : concepts and research
著者
書誌事項
Consumer involvement : concepts and research
(Consumer research and policy series)
Routledge, 1994
大学図書館所蔵 全25件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [187]-206
Includes indexes
内容説明・目次
内容説明
This study looks at how far consumers are involved in the decisions they make on purchases. It explores the relationship between the person and the product in terms of cognitive structures and the meanings and concepts that lie behind a product which influence consumer choice. Pirjo Laaksonen starts by defining the social psychological background to the area before identifying ways to research and define the nature of consumer involvement and conceptual development. She lays emphasis on the measurement issues, developing a procedure for conducting a conceptual analysis. Using research that studied consumer reaction to products from cars to chocolate this study offers a thorough analysis of the meanings underlying product evaluation and consumer involvement. This book should be of interest to all those studying marketing and consumer psychology at an advanced level.
「Nielsen BookData」 より