Una poética de la oscuridad : la recepción crítica de las Soledades en el siglo XVII
著者
書誌事項
Una poética de la oscuridad : la recepción crítica de las Soledades en el siglo XVII
(Colección Támesis, . Serie A,
Tamesis, 1994
- Spain
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 190-212) and index
内容説明・目次
内容説明
An account of the critical reception of Gongora's Soledad primerain the 17c.
Luis de Gongora completed the first version of his Soledad primera in the spring of 1613. Immediately his poem became the centre of a vigorous literary polemic. The writings of his detractors and of his supporters marked the beginning of a period of intense literary criticism in Spanish letters. The corpus of these writings has yet to be properly listed, edited and analysed in its totality.
Approaching the problem of the obscurity of Gongora's writings by way of the reception of the Soledades in the seventeenth century, the author has been able to determine why his contemporaries found difficulty with the poems, and to study the significance of literaryobscurity, its sources, causes and consequences and the new emphasis lent to it by Gongora. On the basis of this new interpretation the critic reconsiders and reviews various long-held assumptions in Gongorine criticism.
The work includes a preface by Robert Jammes, of the Universite de Toulouse-Le Mirail.
JOAQUIN ROSES LOZANO lectures in Spanish at the University of Cordoba.
「Nielsen BookData」 より