Who will do science? : educating the next generation
著者
書誌事項
Who will do science? : educating the next generation
Johns Hopkins University Press, 1994
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [153]-165)
内容説明・目次
内容説明
The question "Who will do science?" is one of growing urgency in the United States. Fewer US college students are choosing to study maths, science, and engineering, and half of those who do eventually switch to non-science majors. Moreover, US students do not perform well on science and maths achievements tests or in international competitions. If current trends continue, there will be a serious shortage of qualified candidates to fill the vacancies when scientists trained in the 1950s and 1960s retire. Scholars and policy analysts from a variety of disciplines describe the present demographic situation, analyze the effectiveness of current programmes for recruitment and retention, and examine policies that will improve the education of tomorrow's scientists and engineers. Topics discussed include: the motives of students as they consider careers; the attitudes and influence of parents, teachers, and peers; the challenges faced by women and minorities; and the need for financial support during the lengthy training required to pursue careers in science.
「Nielsen BookData」 より