W.A. Mozart, Don Giovanni
著者
書誌事項
W.A. Mozart, Don Giovanni
(Cambridge opera handbooks)
Cambridge University Press, 1981
- : pbk
- タイトル別名
-
Don Giovanni
大学図書館所蔵 全12件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Discography: p. 159-161
Includes bibliographies and index
内容説明・目次
内容説明
This book is a study of Mozart's Don Giovanni, his second opera to a libretto by da Ponte. Although it is one of the handful of best-known and most often performed operas of the last two hundred years, Don Giovanni is seldom given in an authentic form and arguments persist as to its nature. Julian Rushton takes the view that, notwithstanding the tragic nature of certain scenes, it must be regarded as an opera buffa. He gives a brief summary of its history and life in the theatre, but the chief historical essay (by Edward Forman) concerns the subject-matter before it reached da Ponte. The book includes a very detailed synopsis which forms the basis of an extended commentary on the librettist's handling of a plot constructed of both original and inherited ideas. Bernard Williams contributes an essay on Don Giovanni as an idea in literature and philosophy since Mozart. The book concludes with an extensive bibliography, and a discography of complete recordings compiled by Malcolm Walker.
目次
- 1. Introduction
- 2. Synopsis
- 3. Don Juan before da Ponte Edward Forman
- 4. The libretto
- 5. Don Giovanni in the theatre
- 6. Don Giovanni as an idea Bernard Williams
- 7. The music
- 8. The literature of Don Giovanni
- Notes
- Select bibliography
- Bibliography for Chapter 3
- Discography Malcom Walker.
「Nielsen BookData」 より