Economics in a business context
著者
書誌事項
Economics in a business context
(Business in context series)
Chapman & Hall, 1994
2nd ed
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographies and index
内容説明・目次
内容説明
This text covers the key elements of economic theory, relating them to the overall success or failure of businesses. It explores contemporary business activity in firms trying to organize land, labour, capital and materials in the pursuit of competitive advantage. This edition has been extensively rewritten and includes new material on business performance, management practice, the labour market environment and the European Union. Theory and practice are linked with over 30 integrated mini-case studies of organizations from around the world. Core management issues are reinforced by chapter overviews, key concepts, case studies, exercises and discussion questions, summaries and further reading sections.
目次
- Markets, marketing and cost recovery
- the organization of production for cost reduction and cost recovery
- financial calculations and business enterprise
- performance evaluation
- management practice and the limits of management
- the labour market environment
- the financial environment
- the international environment
- the natural environment
- government economic policies.
「Nielsen BookData」 より