The pursuit of knowledge under difficulties : from self-improvement to adult education in America, 1750-1990
著者
書誌事項
The pursuit of knowledge under difficulties : from self-improvement to adult education in America, 1750-1990
Stanford University Press, 1994
大学図書館所蔵 全39件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical notes (p. [457]-559) and index
内容説明・目次
内容説明
This book traces the history of adult education in America from its roots in the popular tradition of self-improvement, to present day education outside a college or university setting. The author persuasively links developments in the realm of popular self-improvement to cultural and social forces, and explores the reasons why ordinary citizens turned to the cultivation of knowledge. He aims to unravel the knotted connections between education and society, by focusing on the voluntary pursuit of knowledge on the part of those who were both older and more likely to be gainfully employed than the school-age popoulation. By emphasising the importance of audiences, he sheds new light on the reasons for the shift from ideal of culture (as defined by Matthew Arnold) to such typical twentieth-century motifs as vocational education and public service.
「Nielsen BookData」 より