Classroom crusaders : twelve teachers who are trying to change the system
著者
書誌事項
Classroom crusaders : twelve teachers who are trying to change the system
Jossey-Bass, c1994
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
Classroom Crusaders presents twelve inspirational profiles of teachers who are leading education reform in their schools, districts, and communities. Their stories clearly illustrate the enormous reservoir of energy, vitality, intelligence, and creativity among our nation's teaching force - and reveal how it could well be our most important source of positive educational change. Each story provides a portrait of someone who challenged the status quo and made a difference. We see how a Brooklyn educator created a place for racially divided students to come together and solve problems peaceably. We learn how a Rochester teachers' union president challenged time-honored labor practices in order to improve schools. And we follow the story of two Milwaukee teachers who started a feisty newspaper to shake up the local education establishment and then went on to create an experimental public school. The profiles show not only what these teachers accomplished but also how they themselves changed in the process.
「Nielsen BookData」 より