Drawing and looking : theoretical approaches to pictorial representation in children
著者
書誌事項
Drawing and looking : theoretical approaches to pictorial representation in children
(The Developing body and mind)
Harvester Wheatsheaf, 1995
大学図書館所蔵 全16件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 173-187
Includes indexes
内容説明・目次
内容説明
An account of recent theoretical developments in the psychology of children's drawings. It reports on developments such as neuropsychological and information processing models of drawing and picture perception, and provides links with research into the child's theory of mind.
目次
- Introduction, Christiane Lange-Kuttner and Glyn Thomas
- the myth of the sensory core - the traditional versus the ecological approach to children's drawings, Alan Costall
- an information-processing approach to drawing development, John Willats
- observational, experimental and neuropsychological studies of drawing, Peter van Sommers
- from line to outline, John M. Kennedy et al
- the transformation of figurative thought - implications of Piaget and Inhelder's developmental theory for children's drawings, Christiane Lange-Kuttner and Emiel Reith
- a neo-Piagetian approach to children's drawings, Sergio Morra
- the role of drawing strategies and skills, Glyn V. Thomas
- children's understanding about pictures, Rebecca Nye et al
- the emergence of a framework theory of pictorial reasoning, Norman Freeman
- the psychological function of children's drawing - a Vygotskian perspective, Anna Stetsenko
- the contribution of social factors to the development of graphic competence, Christiane Lange-Kuttner and Wolfgang Edelstein.
「Nielsen BookData」 より