Drawing today : draughtsmen in the eighties
著者
書誌事項
Drawing today : draughtsmen in the eighties
Phaidon, 1990
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p126. - Includes index
内容説明・目次
内容説明
Drawing has become the pre-eminent tool of both experimental and traditional art. The long-term definition of drawing as marks on paper is now seen as too limiting; it can range from the humblest doodle to monumental land lines. It is the medium used by artists as various as the painter John Walker, the land artist Richard Longt, the one-time minimalist Sol Le Witt and the young figure sculptor Antony Gormley. The last 20 years have witnessed the re-emergence of drawing and its importance to artists: the return to the life room sparked off by the preoccupation of R.B.Kitaj; the legacy of abstraction with the rich achievements of artists such as De Kooning, Twombly, Johns, Marden and Penck; the explosion of work that extended the meaning of drawing and the crucial influence of drawing on the new image painters of the 1980's, most notably Clemente, Paladino, Kiefer and Le Brun. "Drawing Today" is complemented by an assortment of attractive colour illustrations.
「Nielsen BookData」 より