The Beaux-arts and nineteenth-century French architecture
著者
書誌事項
The Beaux-arts and nineteenth-century French architecture
MIT Press, 1982
1st MIT Press ed
大学図書館所蔵 全9件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Architecture was taught at the Ecole des Beaux-Arts from 1819 to 1968, by which time the Ecole had outlived its reputation. To the champions of the International Style "Beaux-Arts" was virtually a term of abuse: authoritarian, academic, and stifling to individual talent.A new and more thoughtful approach to the Beaux-Arts is contained in these essays which discuss the organization and teaching methods of the Ecole, in particular the elaborate competition by which one student a year won the Prix de Rome; the ideals of practical planning and fitness for purpose which it inherited from Neoclassicism; the neglected subject of polychromy; and the relation between a literary giant, Victor Hugo, and one of the key Beaux-Arts buildings, Labrouste's Bibliotheque Ste. Genevieve. The book is illustrated with original drawings from the Ecole's archives and a wealth of photographs.Robin Middleton is Head of the Faculty of Architecture and History of Fine Art at Cambridge University and author of the chapter, "Hifforff's Polychrome Campaign." Other chapters were written by Joseph Rykwert, Werner Szambien, Georges Teyssot, Annie Jacques, Neil Levine, Catherine Marmoz, David Van Zanten, L. Bergdoll, and Helen Lipstadt.
「Nielsen BookData」 より