Albrecht Altdorfer and the origins of landscape
著者
書誌事項
Albrecht Altdorfer and the origins of landscape
Reaktion, 1993
- : pbk
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 309-311
Includes index
内容説明・目次
- 巻冊次
-
ISBN 9780948462467
内容説明
An examination of the sixteenth century German landscapist and the tradition of landscape painting in Renaissance Germany.
- 巻冊次
-
: pbk ISBN 9781861890368
内容説明
The first independent or 'pure' landscapes in Western art were produced in southern Germany in the first decades of the sixteenth century. They were painted, drawn and etched by Albrecht Altdorfer of Regensburg and his only slightly less flamboyant contemporary Wolf Huber of Passau. These radical experiments in landscape appeared without advance notice and disappeared from view almost as suddenly. Altdorfer converted outdoor settings into a theatre for stylish draughtsmanship and extravagant colour effects. At the same time, his landscapes offered a densely textured interpretation of that quintessentially German locus, the forest interior. In this revealing study Christopher S. Wood shows how Altdorfer prised landscape out of its subsidiary role as setting and background for narrative history painting and devotional works, and gave it a new, independent life of its own.
「Nielsen BookData」 より