Perspectives on partnership : secondary initial teacher training
著者
書誌事項
Perspectives on partnership : secondary initial teacher training
Falmer Press, 1994
- : hard
- : pbk
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Teacher training is going through a period of radical and continuing change quite apart from changes resulting from reforms of other aspects of education. This book offers an analysis of contemporary issues affecting the initial training of teachers with a focus upon course philosophies and upon aspects of partnership between training institutions and schools. It addresses issues from a variety of perspectives, including both primary and secondary schools and the different partners in the exercise: teachers, tutors and students.
目次
- Setting the Scene, Anne Williams
- The Pressures of Teaching, Peter Lucas
- The Use of Competences in Teacher Education, Geoff Whitty
- Partnership: The Leicester Secondary Experience, Richard Aplin
- Partnership: The Oxford Experience, Anna Pendry
- Partnership: The Goldsmiths' Experience, Sally lnman, Pat Mahony, Susan Sidgewisk, Mary Stiasny
- Roles and Responsibilities in Initial Teacher Training - Student Views, Anne Williams
- Partnership - a Headteacher's View, Barbara Wynn
- The Role of the Higher Education Tutor, Graham Butt
- The Mentor, Anne Williams.
「Nielsen BookData」 より