Critics, values, and Restoration comedy
著者
書誌事項
Critics, values, and Restoration comedy
Southern Illinois University Press, c1982
大学図書館所蔵 全12件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 163-173
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Granting that literature delights, Harwood addresses the moral questions that have been hotly debated by critics for the 300 years since Restoration comedy flourished: In what way does literature teach? How do beliefs about its effects on audiences shape critics responses to and judgment of literature? Harwood begins with a survey of the major rhetorical strategies by which many critics transform themselves, at least momentarily and perhaps unconsciously, into moralists when they deal with restoration comedy. Then he places various moral responses in a broader critical context by analyzing ways in which critics have traditionally handled aesthetic problems, which inevitably entail an ethical assessment of literature.Third, he analyzes the moral dimensions of four controversial Restoration comedies: William Wycherley s "Country Wife"; Edward Ravenscroft s "London Cuckolds";" "Thomas Otway s "Souldiers Fortune";" "and Thomas Shadwell s "Squire of Alsatia.""
「Nielsen BookData」 より