Greek tragedy on the American stage : ancient drama in the commercial theater, 1882-1994
著者
書誌事項
Greek tragedy on the American stage : ancient drama in the commercial theater, 1882-1994
(Contributions in drama and theatre studies, no. 60)
Greenwood Press, 1995
大学図書館所蔵 全13件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
During the past century, the interpretation given by the various directors staging Greek drama has varied, and the critical reception accorded the productions has also altered. While the texts of Aeschylus, Sophocles, and Euripides remain constant, the meanings drawn from their plays do not. The director who decides to offer a Greek tragedy in the modern American commercial theater believes in the ability of the text to reach the contemporary audience, and the reviewers assess the success of the venture: their words become a record of both a particular performance and the time in which it played. Hartigan explores how drama and society interact and witnesses the continued vitality of the Greek tragedy.
目次
Preface Introduction The Earliest Plays Greek Tragedy Gains Recognition: 1900-1915 Greek Tragedy Comes of Age: 1915-1935 Greek Tragedy Achieves Status: 1935-1950 Greek Tragedy Responds to War, Drugs and Flower Children: 1960-1970 Greek Tragedy Echoes a Period of Self-Reflection: 1970-1980 Greek Tragedy and Reevaluation: 1980-1994 Occasional Productions: Greek Tragedies Rarely Brought to the Boards Conclusion Selected Bibliography
「Nielsen BookData」 より