Ravishing images : ekphrasis in the poetry and prose of William Wordsworth, W.H. Auden, and Philip Larkin
著者
書誌事項
Ravishing images : ekphrasis in the poetry and prose of William Wordsworth, W.H. Auden, and Philip Larkin
(American university studies, ser. 4 . English language and literature ; v. 158)
P. Lang, c1995
大学図書館所蔵 全10件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [199]-206
内容説明・目次
内容説明
This major study of Wordsworth, Auden and Larkin proposes that we read the history of contemporary poetry as the history of a war between words and images. This book argues that the desire for transparent clear poetry, in the 19th and 20th centuries, led poets to try to appropriate the powers of the image: the main trope they used was ekphrasis, a written description of a work of art. But the relationship between the arts was less a marriage than a rape. These poets feared the wordless power of the other they described. They narcissistically created these images with the rhetoric of possession, domination, violence, or entombment.
「Nielsen BookData」 より