Solving the productivity paradox : TQM for computer professionals
著者
書誌事項
Solving the productivity paradox : TQM for computer professionals
McGraw-Hill, c1995
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Bringing the power of TQM to bear on the realities of the corporate computing world, this book uncovers why the IT revolution has failed to bring about once-expected leaps in white-collar productivity and how TQM techniques can be used to avoid or resolve a diverse range of productivity pitfalls. "Solving the Productivity Paradox" documents a series of case histories, interviews and anecdotes that illustrate where the so-called "information age" went wrong. Each chapter presents a parable based on interviews with well-known Fortune 100 firms that explains critical issues and offers practical solutions to a wide range of problems using proven TQM methods and techniques. Some of the issues covered include information illiteracy, spreadsheets, fringe consultants and misleading press reports. IS managers, project leaders, project co-ordinators/delegators, programmers and developers investing in IS who want to avoid the pitfalls of high technology should find usable solutions to such problems as why current software has failed to offer real advances, and how rapid hardware innovations have often crippled productivity.
「Nielsen BookData」 より