Paintings : genuine, fraud, fake, modern methods of examining paintings
著者
書誌事項
Paintings : genuine, fraud, fake, modern methods of examining paintings
Elsevier , Distributed in North America by Greenwood Press, c1985
- Greenwood
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Distributor from label on t.p. verso
Includes bibliographical references (p. 399-408 and indexes
内容説明・目次
内容説明
Anyone involved in the world of painting, whether amateur or professional, is faced with the problem of authenticity and in times like ours, in which the prices of works of art have risen to dizzying heights, it is tempting to try to pass off fakes, which is not to say that such practice is anything new. R.H. Marinjnissen, long associated with the famous Institut royal du Patrimoine artistique/Koninklijk Institut voor het Kuntstpartrimonium in Brussels, provides both the layman and the expert with an exhaustive series of criteria by which a judgment about a painting can be made. His observations are confined to the painting of the Low Countries, with which he is thoroughly conversant.
目次
Foreword Introduction The Certificate True or False? The Scientific Approach Essay in Method The Preliminary Investigation The Physical Examination Non-Physical Investigation The Synthesis of the Investigation Technical Equipment Applications Bibliography Index
「Nielsen BookData」 より