Handel and his singers : the creation of the Royal Academy operas, 1720-1728
著者
書誌事項
Handel and his singers : the creation of the Royal Academy operas, 1720-1728
(Oxford monographs on music)
Clarendon Press , Oxford University Press, 1995
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [205]-210) and index
内容説明・目次
内容説明
From the early 18th century until the present day, opera seria as practised by Handel and his contemporaries has been the subject of satire and even derision for its dramatic artifice and virtuosic vocal displays. Close examination of Handel's autograph manuscripts, the librettos upon which they were based, and other contemporary documents reveal the extent to which Handel was influenced by his singers and their abilities in creating his commercially successful and
dramatically effective operas. Drawing on ideas and evidence from these sources, this study demonstrates the fact that Handel's singers were the single most important influence in his opera composition during his tenure as composer and music director of the Royal Academy of Music from
1719-28.
「Nielsen BookData」 より