School interventions for children of alcoholics
著者
書誌事項
School interventions for children of alcoholics
(The Guilford school practitioner series)
Guilford Press, 1994
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 249-265) and index
内容説明・目次
内容説明
This book presents useful guidelines for the design, evaluation, and implementation of interventions with children of alcoholics (COAs) that can be easily integrated into existing academic and health education programs. Drawing from work on substance abuse, social competence enhancement, and developmental and instructional psychology, this unique and practical text provides a detailed, hands-on resource.
Written for school psychologists, social workers, guidance counselors, classroom teachers, and administrators, the book will also inform mental health professionals, health educators, and drug education and prevention specialists.
Ideal for advanced courses in school psychology, education, counseling and counseling psychology, it is also relevant to courses focused on consultation, primary prevention and intervention, curriculum design, school-based interventions, drug education and health education.
「Nielsen BookData」 より