Marketing research
著者
書誌事項
Marketing research
Prentice Hall, c1995
大学図書館所蔵 全17件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
System requirements for accompanying computer disk: Windows
Includes bibliographical references (p. 611-613) and index
内容説明・目次
内容説明
This text embodies a process approach, introducing students to an 11 step marketing research process in Chapter 3. It stresses the contemporary practice of marketing research by highlighting technological change, methodological innovation, global implications, and ethical issues. By integrating SPSS for Windows Student Version, the text familiarizes students with one of the most widely adopted statistical analysis programs available. A standard in the marketing research industry, SPSS is used by over forty of the top 50 marketing research firms in the United States.
目次
1. The Nature of Marketing Research. 2. The Marketing Research Industry. 3. The Marketing Research Process. 4. Defining the Problem and Determining Research Objectives. 5. Research Design. 6. Accessing and Using Secondary Data. 7. Syndicated Data Sources. 8. Observation, Focus Groups, and Other Qualitative Methods. 9. Survey Data Collection Methods. 10. Measurement in Marketing Research. 11. Questionnaire and Observation Form Design Considerations. 12. Determining the Sample Plan. 13. Determining the Size of a Sample. 14. Data Collection in the Field, Nonresponse Error, and Questionnaire Screening. 15. Basic Data Analysis: Descriptive Statistics. 16. Inferring Sample Findings to the Population and Testing for Differences. 17. Determining and Interpreting Associations Between Two Variables. 18. Predictive Analysis in Marketing Research. 19. Presenting the Research Results.
「Nielsen BookData」 より