Perceptions and judgments, 1939-1944
著者
書誌事項
Perceptions and judgments, 1939-1944
(The collected essays and criticism / Clement Greenberg, v. 1)
University of Chicago Press, 1988, c1986
- : pbk
大学図書館所蔵 全34件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 249-252
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Clement Greenberg is widely recognized as the most influential and articulate champion of modernism during its American ascendency after World War II, the period largely covered by these highly acclaimed volumes of "The Collected Essays and Criticism". "Volume 3: Affirmations and Refusals" presents Greenberg's writings from the period between 1950 and 1956, while "Volume 4: Modernism with a Vengeance" gathers essays and criticism of the years 1957 to 1969. The 120 works range from little-known pieces originally appearing "Vogue" and "Harper's Bazaar" to such celebrated essays as "The Plight of Our Culture" (1953), "Modernist Painting" (1960), and "Post Painterly Abstraction" (1964). Preserved in their original form, these writings allow readers to witness the development and direction of Greenberg's criticism, from his advocacy of abstract expressionism to his enthusiasm for color-field painting.With the inclusion of critical exchanges between Greenberg and F. R. Leavis, Fairfield Porter, Thomas B. Hess, Herbert Read, Max Kozloff, and Robert Goldwater, these volumes are essential sources in the ongoing debate over modern art.
「Nielsen BookData」 より