Reading together
著者
書誌事項
Reading together
(Rethinking reading)
Open University Press, 1990
- : pbk
大学図書館所蔵 全10件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography : p. [74]-77
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This book is about how adults can facilitate children's learning to read. It emphasizes that the crucial role of the teacher is to sustain, encourage and facilitate the child's self-activated learning. It is important that the adult and child are reading together from an interesting book meaningful to both rather than being concerned with the isolation and teaching of skills. The adult-child interaction has to be one of genuine sharing and this sharing provides the basis from which the child's literacy can emerge. Robin Campbell traces a sequence of reading together from story reading (adult reads to child) to shared reading (adult and child read together) onto hearing children read (child reads to adult) and finally to sustained silent reading (child reads to adult). To support this sequence he suggests practical activities for teachers and children, and provides a number of classroom case studies as exemplars.
目次
- Story reading
- shared reading
- hearing children read
- sustained silent reading.
「Nielsen BookData」 より