Celebrating the negative
著者
書誌事項
Celebrating the negative
Arcade Pub. , Distributed by Little, Brown, c1994
1st ed
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 112) and index
内容説明・目次
内容説明
Every photograph - whether family snapshot or museum masterpiece - comes to life out of the silver shadows in the negative. Yet the value and intrinsic beauty of the photographic negative have been woefully underappreciated. Auction houses disdain negatives of even the most celebrated photographs, insurance companies routinely underestimate their worth, and the general public never gets to see them. Only archivists, dealers and photographers themselves understand how priceless, unique and visually stunning negatives truly are. Celebrating the Negative rectifies matters in glorious fashion. John Loengard has tracked down and photographed the negatives of some of the most famous images ever made: Alexander Gardner's legendary portrait of Abraham Lincoln and Walker Evans' haunting portrait of Bud Fields and his family; Ansel Adams' serene Moonrise, Hernandez, N. Mex. and Robert Capa's D-day beachhead. Loengard's work literally and figuratively illuminates these negatives, revealing how the photographer has manipulated the image to produce the final print by choosing what to crop or enlarge, what to darken or lighten. The mastery of Man Ray, Yousuf Karsh, Alfred Stieglitz, Margaret Bourke-White, Alfred Eisenstaedt, Henri Cartier-Bresson, Andre Kertesz and Edward Weston, to name but some of the many photographers represented here, shows up in their negative capability.
「Nielsen BookData」 より