Hamlet
著者
書誌事項
Hamlet
(Shakespeare in performance)
Manchester University Press , Distributed exclusively in the USA and Canada by St. Martin's Press, c1995
大学図書館所蔵 全23件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 252-256
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This analysis of the performance history of "Hamlet" recreates more than a dozen productions from three centuries. It is intended both for students of Shakespearean theatre and for playgoers. Bringing together theatre history and the interests of cultural criticism and performance theory, Dawson traces the Anglo-American acting tradition and provides an account of the interpretative problems associated with texts, character, design, and the production of meaning. He offers an ongoing commentary on the cultural roles of various actors who have brought Shakespeare's most fully individualized characters to life, showing how the performances of such actors as Garrick, Irving and Olivier have mirrored changing notions of selfhood. The final chapters extend the analysis to a number of film versions, notably those of Olivier, Kozinstev and Zeffirelli, as well as to several important European stage productions.
目次
- Performing "Hamlet"s meanings
- "Hamlet" on stage 1600-1900
- the 1920s - old ways meet the new stagecraft
- Gielgud and Olivier in the '30s
- post-war "Hamlet"s at Stratford-upon-Avon - 1948-1964
- Royal Shakespeare and Royal Court in 1980
- "Hamlet" at the movies - Olivier and Kozintsev
- through the looking glass - Zeffirelli and the BBC
- translations.
「Nielsen BookData」 より