Pop art
著者
書誌事項
Pop art
Thames and Hudson, 1982, c1970
3rd ed. (rev.)
- : pbk
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Description based on Reprinted 1982
Includes bibliographical references (p. 206-208) and index
内容説明・目次
内容説明
Pop Art embodied the spirit of the 1960s. Despite its carnival aspects, its orgiastic colour and giant scale, it was based on a tough, no-nonsense, no-refinement standard appropriate to its time.
Here several critics, each involved in Pop Art, but with different backgrounds, vividly bring the movement to life. Lucy Lippard examines Pop's precursors ranging from folk art, Surrealism and Dada, Stuart Davis and Leger, to the Reuben group, Assemblage, Rauschenberg and Jasper Johns, and discusses Pop Art in New York best known for Andy Warhol, Roy Lichtenstein, Tom Wesselmann, James Rosenquist and Claes Oldenburg.
「Nielsen BookData」 より